PvdA Waalre stemt in met kandidatenlijst

24 november 2017

De leden van de PvdA uit Waalre hebben op donderdag 23 november, tijdens de Algemene Leden Vergadering, ingestemd met de concept kandidatenlijst voor de verkiezingen maart 2018.

De lijsttrekker is Janpeter Hazelaar. Daarmee is hij degene die de nieuwe fractie in gemeenteraad zal leiden. Hazelaar geniet grote bekendheid in het dorp. Zo was hij al eerder wethouder en de afgelopen jaren actief in de Waalrese samenleving, onder meer als voorzitter van de Voedselbank Aalst-Waalre en voetbalvereniging DVS.

Nummer twee op de lijst is politieke nieuwkomer Ger de Winther. Als juriste, werkzaam op het gebied van familie- en jeugdrecht, brengt zij een waardevolle dosis professionele ervaring mee.

Gerard van Veen, nummer drie op de lijst, is al langer actief voor de PvdA als fractievertegenwoordiger en fractieondersteuner.  Met de inbreng van deze programma manager in de High Tech is een kritische blik op de gemeentelijke financiën geborgd.

De huidige PvdA-wethouder Paul van Liempd sluit de lijst op een tiende plaats, als lijstduwer.

Tony Liebregts, de huidige fractieleider van de sociaaldemocraten in de gemeenteraad, heeft eerder te kennen gegeven om na 12 jaar te willen stoppen met het raadswerk. Tijdens de ledenvergadering werd hij door de nieuwe lijsttrekker Janpeter Hazelaar, uitgebreid in het zonnetje gezet als dank voor zijn jarenlange inzet voor de Waalrese samenleving (zie foto).